Zelf afspraak maken
In het geval van ernstige klachten, maakt u niet zelf een afspraak via MijnGezondheid.net, maar neemt u zo vroeg mogelijk op de dag telefonisch contact op.
Indien u via MijnGezondheid.net een (telefonische) afspraak bij de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente maakt, dan controleert de doktersassistent of uw reden van komst passend is voor een afspraak. Zo nodig nemen wij hierover contact met u op.
Afspraak annuleren
Indien u verhindert bent voor uw afspraak, dient u deze uiterlijk 24 uur van tevoren via MijnGezondheid.net of telefonisch te annuleren.
Indien u niet minimaal 24 uur van tevoren uw afspraak annuleert, zijn wij genoodzaakt hiervoor €25,- bij u in rekening te brengen. Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Huisvisite
Wij doen hoofdzakelijk huisvisites wanneer dit medisch noodzakelijk is. Geen vervoer hebben is geen reden om een huisvisite aan te vragen. Het aanvragen van huisvisites doet u voor 10.15 uur.
Tolk
Wij spreken Nederlands en Engels. Indien u een andere taal spreekt kunnen wij voor u een onafhankelijke telefonische tolk inschakelen. Zij zijn hiervoor speciaal opgeleid en hebben eveneens geheimhoudingsplicht. Als u gebruik wilt maken van een tolk, dan geeft u dit aan bij maken van een afspraak. Wij reserveren dan een tolk voor u.
Passant
Bent u geen vaste patiënt van ons, verblijft u tijdelijk, of werkt u in de buurt van onze praktijk en heeft u per direct huisartsenzorg nodig waarvoor uw eigen huisarts te ver is? Dan bent u bij ons welkom. Wij vragen hiervoor een passantentarief. Dit tarief ligt tussen de €28 en de €60. Indien u een Nederlandse zorgverzekering hebt, dienen wij dit tarief in bij uw zorgverzekeraar. Indien u geen Nederlandse zorgverzekering hebt kunt u dit bedrag per pin aan ons voldoen. U krijgt een factuur mee die u bij uw zorgverzekering kunt indienen. Deze kosten krijgt u dan terug van uw zorgverzekering.
Werkwijze
Wij werken volgens de richtlijnen van het NHG. Het NHG staat voor het Nederlands Huisartsengenootschap. Deze vereniging vertaalt de nieuwste inzichten uit de wetenschap naar de praktijk van de huisarts.
Samenwerking apotheek en huisarts
We werken nauw samen met de apotheek. Zo hebben wij regelmatig overleg en volgen samen nascholing. Het kan zijn dat er een vraag is bij de huisarts of bij de apotheker over uw medicatie. Dan overleggen wij met elkaar per telefoon. Het kan zijn dat u niet altijd op de hoogte bent van dit overleg. De huisarts en apotheker gaan ervan uit dat u het goed vindt, dat er een dergelijk overleg kan plaatsvinden. De huisarts heeft een beroepsgeheim en mag alleen die zaken bespreken met uw apotheek die betrekking hebben tot uw medicatie. Ook uw apotheek heeft een beroepsgeheim.
Daarnaast hebben wij afspraken over automatische berichtgevingen. Als u uw medicijnen (van ons of de specialist) ophaalt bij uw apotheek, dan gaat er automatisch een bericht naar ons informatiesysteem, zodat uw medicatie-dossier up-to-date blijft. Wij gaan ervan uit dat u het goed vindt dat deze berichtgeving plaatsvindt.
Indien u bezwaar heeft tegen deze werkwijze, laat het dan weten aan zowel uw apotheker als uw huisarts.
Samenwerking met de Huisartsen Spoedpost Hilversum
We vinden het erg belangrijk dat uw belangrijkste medische gegevens gedeeld worden met de Huisartsen Spoedpost. Een waarnemende dokter heeft dan de beschikking deze gegevens voor het geval dat u met spoed medische hulp nodig hebt buiten kantooruren. Wij raden u aan om u hiervoor aan te melden bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). U kunt zich aanmelden via: www.volgjezorg.nl.