Huisregels

Zelf afspraak maken

Wij maken gebruik van een online patiëntendossier: MijnGezondheid.net. Alle communicatie verloopt via deze beveiligde omgeving. U kunt hier online een afspraak maken, e-consulten aanvragen, foto’s sturen, herhaalrecepten aanvragen en uw huisartsendossier inkijken.

In het geval van ernstige klachten, maakt u niet zelf een afspraak via MijnGezondheid.net, maar neemt u zo vroeg mogelijk op de dag telefonisch contact op.

Indien u via MijnGezondheid.net een (telefonische) afspraak bij de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente maakt, dan controleert de doktersassistent of uw reden van komst passend is voor een afspraak. Zo nodig nemen wij hierover contact met u op.

Om voldoende tijd voor onze patiënten te nemen werken wij standaard met een afspraken van  15 minuten. Het is hierdoor niet nodig om een dubbele afspraak te maken.

Afspraak annuleren

Indien u verhindert bent voor uw afspraak, dient u deze uiterlijk 24 uur van tevoren via MijnGezondheid.net of telefonisch te annuleren.

Indien u niet minimaal 24 uur van tevoren uw afspraak annuleert, zijn wij genoodzaakt hiervoor €25,- bij u in rekening te brengen. Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Beltijden

Onze doktersassistenten zijn direct te bereiken op maandag t/m vrijdag tussen 8.00-10.15u en 14.30-15.30u. Buiten deze beltijden kunt u terugbelafspraken laten inplannen door onze digitale assistent. Onze doktersassistente belt u dan terug in het afgesproken tijdsslot.

Balie

Onze balie is geopend van op maandag t/m vrijdag van 8.00-10.15u en van 14.00-16.30u. Onze baliemedewerkers zijn niet medisch geschoold. Daarom beantwoorden zij geen medische vragen. Medische vragen stelt u telefonisch of via MijnGezondheid.net.

Huisvisite

Wij doen hoofdzakelijk huisvisites wanneer dit medisch noodzakelijk is. Geen vervoer hebben is geen reden om een huisvisite aan te vragen. Het aanvragen van huisvisites doet u voor 10.15 uur.

Herhaalmedicatie

U kunt uw doorlopende medicatie aanvragen bij u apotheek en dus niet via de huisarts. Bij uw apotheek kunt u vragen naar de ‘herhaalservice chronische medicatie’. De apotheek verzorgt dan de medicatie uitgifte zonder tussenkomst van de huisarts. Dat scheelt zowel u als ons veel tijd. Tijdelijke medicatie wordt wel door de huisarts voorgeschreven. Bij voorkeur aangevraagd via ons digitale patiënten dossier. De telefonische optie om via de receptenlijn uw medicatie aan te vragen wordt slechts 1 keer per week, op woensdag, afgeluisterd.

Tolk

Wij spreken Nederlands en Engels. Indien u een andere taal spreekt kunnen wij voor u een onafhankelijke telefonische tolk inschakelen. Zij zijn hiervoor speciaal opgeleid en hebben eveneens geheimhoudingsplicht. Als u gebruik wilt maken van een tolk, dan geeft u dit aan bij maken van een afspraak. Wij reserveren dan een tolk voor u.

Passant

Bent u geen vaste patiënt van ons, verblijft u tijdelijk, of werkt u in de buurt van onze praktijk en heeft u per direct huisartsenzorg nodig waarvoor uw eigen huisarts te ver is? Dan bent u bij ons welkom. Wij vragen hiervoor een passantentarief. Dit tarief ligt tussen de €28 en de €60. Indien u een Nederlandse zorgverzekering hebt, dienen wij dit tarief in bij uw zorgverzekeraar. Indien u geen Nederlandse zorgverzekering hebt kunt u dit bedrag per pin aan ons voldoen. U krijgt een factuur mee die u bij uw zorgverzekering kunt indienen. Deze kosten krijgt u dan terug van uw zorgverzekering.

Werkwijze

Wij werken volgens de richtlijnen en standpunten van het NHG. Het NHG staat voor het Nederlands Huisartsengenootschap. Deze vereniging vertaalt de nieuwste inzichten uit de wetenschap naar de praktijk van de huisarts.

Samenwerking apotheek en huisarts

We werken nauw samen met de apotheek. Zo hebben wij regelmatig overleg en volgen samen nascholing. Het kan zijn dat er een vraag is bij de huisarts of bij de apotheker over uw medicatie. Dan overleggen wij met elkaar per telefoon. Het kan zijn dat u niet altijd op de hoogte bent van dit overleg. De huisarts en apotheker gaan ervan uit dat u het goed vindt, dat er een dergelijk overleg kan plaatsvinden. De huisarts heeft een beroepsgeheim en mag alleen die zaken bespreken met uw apotheek die betrekking hebben tot uw medicatie. Ook uw apotheek heeft een beroepsgeheim.

Daarnaast hebben wij afspraken over automatische berichtgevingen. Als u uw medicijnen (van ons of de specialist) ophaalt bij uw apotheek, dan gaat er automatisch een bericht naar ons informatiesysteem, zodat uw medicatie-dossier up-to-date blijft. Wij gaan ervan uit dat u het goed vindt dat deze berichtgeving plaatsvindt.
Indien u bezwaar heeft tegen deze werkwijze, laat het dan weten aan zowel uw apotheker als uw huisarts.

Samenwerking met de Huisartsen Spoedpost Hilversum

We vinden het erg belangrijk dat uw belangrijkste medische gegevens gedeeld worden met de Huisartsen Spoedpost. Een waarnemende dokter heeft dan de beschikking deze gegevens voor het geval dat u met spoed medische hulp nodig hebt buiten kantooruren. Wij raden u aan om u hiervoor aan te melden bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). U kunt zich aanmelden via: www.volgjezorg.nl.  

Levensbedreigend

Bel 112

Veel spoed

Ma - Vrij
08:00 - 17:00
Avond, nacht en weekend
035 - 6854974
(keuze 1)

MC Liebergen,
Anthony Fokkerweg 80C,
Hilversum
088 - 1309600


Huisartsen Spoedpost,
Laan van Tergooi 2,
Hilversum

Spoed

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen: www.spoedzorghilversum.nl

Naar de inhoud springen